Söndag igen då

Jahapp, då har man lämnat av de två äldsta killarna. Tomt och tyst. Neo håller ju låda förstås men det blir ju inte lika många slagsmål och det är ju iofs poitivt men det blir så tyst bara.

Neo har börjat intressera sej väldigt för pottan så han har fått gå utan blöja idag. Han har inte träffat rätt en enda gång än men han vet vad det innebär med pottan för han hämtar den varje gång han kissar på sej. Helt otroligt vad en så liten människa förstår men inte kan uttrycka det. Man blir så stolt som förälder när man ser vad de förstår

Var ju på föräldramöte på dagis under veckan och då kom frågan om jämnställdhet, rosa och blått, upp. Jag tycker att det blivit så otroligt överdrivet allt. Varför får inte tjejer ha rosa och killar blått? Särskilt när de är bebisar. Sen när de är större och kan välja själva är det väl en sak. Jag var ju väldigt politisktkorrekt när Rasmus och Lukas var små. De fick både dockor och My little pony men nog f-n valde de bilar ändå. Det är nog inget man kan bestämma utan jag tror faktiskt att det itter i generna. Det är verkligen en fråga jag skulle skriva sidvis om. Jag tycker verkligen att allt har blivit otroligt överdrivet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu