Äntligen

Ja, nu har jag äntligen fått mitt bredband. Visseligen sitter jag just nu med en sladd i datorn för jag som är så iq- befriad när det gäller datorer fattar ju inte hur man får igång det trådlösa. Jag får höra med min svåger David om han kan komma och hjälpa oss, han är ju lite av en datanörd =)

Låg och tänkte på det här med barnuppfostran igårkväll när jag inte kunde sova, har en tendens att bli väldigt djup när jag ligger och filosoferar på natten. Såg på Efter 10 igår morse, ja jag vet, jag har inget liv. Det handlade om barnuppfostran. Det var rätt intressant faktiskt. Jag är ju en sån förälder som mest flyter med. Visst har mina barn regler och så men jag är nog inte så spänd av mej. Jag låter dem slåss och lösa det mesta själva, Rasmus och Lukas alltså. Neo får inte riktigt vara med och slåss än =) Och enligt experterna var det rätt. Men en sak som de sa som jag reagerade på var att man skulle avvisa sina barn, det känns väl inte bra, eller?Fast de har väl kanske rätt. Barn måste ju lära sej alla känslor, har de inte varit utsatta för vissa känslor så lär de sej inte om dem och då blir det kanske jobbigare senare i livet. Ja experterna har väl rätt men som förälder är det inte lätt att se sina barn ledsna och det var väl det de menade att föräldrar idag gör allt för att inte barna ska vara ledsna och olyckliga, sk curlingföräldrar. Hur gör man rätt egentligen? Nån som vet?

Nej, nu får det räcka med djupheter. Idag blir det väl som vanligt en slappdag hemma. Malin har lånat vår bil så nu sitter jag fast här på vischan. Haha, det är gôtt också. behöver inte känna pressen att jag måste göra en massa grejjer. Jag och neo tar oss nog en promenix sen och utforskar trakterna. Det verkar ju bli fint väder idag med


Ha en bra dag i solen

Kommentarer
Postat av: Aja

Hej vännen kul att du är tillbaka. Nej det där med uppfostran, det är inte lätt att veta vad som är rätt eller fel?

Kram

2009-09-16 @ 23:44:36
URL: http://ajaonettans.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag har ingen aning. Tycker du sköter dig bra jag :P

2009-09-17 @ 00:06:33
URL: http://marigrundel.blogg.se/
Postat av: Kajsa Krigström

Hej Sara! Kul med bloggande. Ja, det där med barnuppfostran är nåt jag tänker mycket på. Jag tror jag var en riktig curling-förälder till Olivia, hade svårt med gränser och så, och det har jag fått äta upp! Nu, med ett barn till, har jag blivit bättre på att vara konsekvent och inte vara så rädd för att säga nej. Det är inte farligt för barn att bli ledsna när de inte får som de vill liksom. Men vad menade de på tv med att man skulle avvisa sina barn? Låter ju inte bra tycker jag. Däremot att besvikelser är en del av uppväxten, så måste det ju vara. Får de somd e vill hela tiden blir det en chock att komma ut i vuxenlivet sen....

Hoppas du mår bra i övrigt. Roligt att renovera hus!

Kram Kajsa

2009-10-12 @ 09:19:35
URL: http://oliviakarin.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu